Rospinning giver velvære og motion til god musik.

Rospinningens formål er at introducere vores roere og andre motionsinteresserede til en ny og meget motiverende måde at lave holdtræning på, nemlig spinning vha. i Roergometer kaldet ROSPINNING.

Roergometret er et effektivt træningsredskab, hvor man ved brug af musik motiverer og temposætter træningen.

Siden 2009 har andre danske roklubber mærket en stor opblomstring i deres klubber ved at tilbyde ROSPINNING. Vi har derfor fået uddannet 2 instruktører i 2011 og 5 nye (fra tidligere hold) i 2013 og 5 nye i 2014.

Ved at tilbyde gode facilliteter for vintertræning, forventer vi at medlemmerne er i god fysisk form ved sommerens roning på vandet (eller på land), og at dette vil afspejle sig i såvel de sportslige resultater såvel som på medlemstallet.

Vi har i vores klubhus et godt opholdsrum, som vi bruger til træningsudstyr. Vi har nu 10 nyere Roergometre (2 stk fra 2011, 3 stk fra 2012, 2 stk fra 2014 og 3 stk fra 2015). Desværre i succesens rus er stort set alle Roergometre optaget til vores Rospinningstimer, så derfor har vi indført en holdstyring til Ergometerspinningen.

Et program varer ca. 45 min og der bliver tilbagelagt mellem 7 og 11 km afh. Intensiteten i programmet.

Der er INGEN fast instruktør på holdene kl. 17, men måske er der en musikalsk roer tilstede.

Tirsdage og torsdage med start kl 17 og kl. 18 samt onsdags og søndagstider, ellers efter aftale og der tages hensyn til de nye på holdet.

Rospinningsholdene er reserverede i minimum 8 måneder.

Da vi indimellem overbooker vore hold for at udnytte udstyret, skal i bestille en plads når i er sikre på at i kommer, og skulle det ske så meld fra i god tid så en anden kan få pladsen. I nødstilfælde er der andet udstyr til rådighed, så der er plads til alle.

Instruktørerne forbeholder sig retten til at bytte rundt på folk på holdet.

Man skal ikke altid forvente at der er en Rospinningsinstruktør til stede hele tiden (gælder dog ikke for nybegyndere), og slet ikke i Rosæsonen fra April til Oktober måned, hvor musikken og udstyret kan frit benyttes.

Du har selvfølgelig også mulighed for at komme med os andre på vandet i rosæsonen.

Kontakt os meget gerne for prøvetimer.

Du kan også møde op tirsdage og torsdage kl. 17:55 og for at se og høre om hvordan det foregår og evt. kan der være en ledig plads.