Vinterroning i Nordborg Roklub

2. november 2017 22:00 , af Hans J F Rasmussen

Hej allesammen bestyrelsen har lavet følgende (revurderes inden næste vinter):

Vinterreglements tilføjelse til vores reglement:

Det skal være muligt at ro i perioden fra standerstrygning til standerhejsning kan kun finde sted i overensstemmelse med Nordborg Roklubs ro-reglement og styrmandsinstruks samt under disse omstændigheder:

• Roerne skal være fyldt 15 år og være friroet.
  • Der ros kun i indriggerbåde.
  • Der må kun ros inden for Æ´gaf.
  • Der må kun ros tæt på land i gunstigt vejr.
  • Der skal ros med redningsvest.
  • Der skal være en styrmand om bord.
  • Der må kun ros fra en halv time efter solopgang og turen skal være afsluttet senest en time før solnedgang.
  • Der skal være en person på land som gives besked når man ror ud. Personen skal straks kontaktes når man er i land igen.

Alle roere skal være registreret som vinterroere og være sikkerhedsinstrueret inden periodens start.

Så hvis du ønsker at gøre brug af tilbuddet, skal du lade dig registrere som vinterroer efter accept af ovenstående og efterfølgende blive sikkerhedsinstrueret.

DFfR skriver dette indlæg om sikkerheden ved vinterroning.

mvh. bestyrelsen