Vigtig information

13. marts 2020 12:00 , af Bjørn Østergaard

Kære klubmedlem

Vi oplever en situation, som vi vist i vores vildeste fantasi aldrig havde troet ville opstå. Det har kun været ren teori, som nu er blevet afskyelig virkelighed.

Vi bør naturligvis følge regeringens anvisninger og afholde os fra at samles i større grupper. Dansk Forening for Rosport har udsendt en opfordring til alle klubberne om at alle indendørs aktiviteter indtil videre indstilles.

Vi aflyser derfor vores kommende stiftelsesfest, som skulle være i forlængelse af standerhejsningen den 28. marts. Vi holder dog fast i den dag kl. 15 at holde en lille formel standerhejsning men uden efterfølgende kaffe og kage i klubhuset. Alle medlemmer, som er i risikogruppen, bør ikke møde op i klubben til dette arrangement eller i det hele taget.

Der er heller ikke mulighed for at aflægge svømmeprøve, da svømmehallen naturligvis er lukket. Vi må finde ud af et alternativ, når situationen igen bliver normal.

Vi har i klubben stillet sprit frem og har sørget for at spritte berøringsflader af. Vi tillader foreløbigt enkelte at komme i klubben for at benytte ergometre, men alle skal spritte grundigt af på alle flader, som de har berørt. Det gælder altså også dørhåndtag, gelænder, kaffemaskine etc. De normale hold tirsdag og torsdag er aflyst.

Vi vil dog i et begrænset omfang fortsætte opsætningen af altanen, da kun få møder op. Er der nogen som oplever symptomer som feber, ondt i halsen, hovedpine, muskelømhed og åndenød eller blot nogle af symptomerne, så bliv hjemme. Jeg har vedhæftet Sundhedsstyrelsens anvisninger.

Pas godt på jer selv!

Bjørn Østergaard