Træskulptur til Nordborg Roklub

3. juni 2017 16:29 , af Hans J F Rasmussen

I uge 25 foregår den 6.Wood Sculpture festival ved slottet i Sønderborg (Tema: Musik).

Til Nordborg Roklub skal den danske kunstner Finn Rúne fremstille en træfigur der skal placeres foran klubben bag postkassen.

Kunstneren kommer muligvis (under planlægning) forbi Nordborg Roklub tirsdag d. 20 om eftermiddagen.

Alle er velkomne til at se forbi Sønderborg slot i ugens løb for at se værket blive til.

En af Finns figurer:

Finn Rúnes billede.

Skitse af træfiguren til Nordborg Roklub:

Finn Rüne skriver:

Her får du en hurtig skitse, og kun set forfra, og med alle tænkelige forbehold for træet kvalitet, samt det er kun en grund ide, men det er det jeg vil arbejde ud fra.

Min tanke er det billede man skabe af musik, samt lyden skaber det jeg ikke vise.

Jeg vil kalde den ” Musikken mysterium”

Finn Rúne

Se mere her om Wood Sculpture festival.

mvh. Hans.