Standerstrygningen den 24/10

24. oktober 2015 17:54 , af Hans J F Rasmussen

Ved standerstrygningen holdt formanden Bjørn Østergaard talen.

Medlemstallet ligger stabilt på 108 stk hvoraf de 82 har trukket kilometer hjem.

Vi har i sommerens løb haft travlt med vores aktiviteter, hvor især rospinningen har sprunget alle rammerne og fik ialt roet 12784km indendørs siden standerstrygningen sidste år mod 11764km året før. Vand siden er ca 800km bagefter sidste års niveau med ialt 6792km mod 7585km året før, 1/5 af vand kilometerne står vores 10 ungdomsroere for!

Sommerens arrangementer herunder grillaftenerne, Sankt Hans og kanindåben var som vanligt godt besøgt.

Vi startede outriggersæsonen med at ibrugtage nye svømmeveste doneret af TRYG fonden

I forsommeren fik vi vores nye bådhejs installeret, og det har virkekig givet plads i bådhallen, det blev doneret af hhv. Velux fonden, Sydbank Fonden, Fabrikant Mads Clausens Fond og Linak.

Vinterenes madaftener og aktiviteter står for døren sammen med 10 roergometre (2 nye fra TUBORGFONDEN) til medlemmernes flittige brug.

Til vores 60 års fødselsdag næste år har vi pt. 3 både undervejs der skal døbes ;-) (Doneret af hhv. Velux fonden og Krista og Viggo Petersens Fond samt Friluftsrådets "Aktiv af natur" projekt

Præmier og udmærkelser:

Sølvåre Seniorroere 1000 km Charlotte Jervelund med 1030km (Ikke fremmødt)

Ved standerstrygningen uddeltes følgende flidspræmier:

Flest km roet af:

Damer: Charlotte Jervelund 1030 km  (Ikke fremmødt); Herrer: Allan Juel 404 km;  Piger: Marie Fynholt Erhardsen 532 km Drenge: Morten Hansen Carl 209 km  (Ikke fremmødt); Kanin: Jesper Erhardsen 140 km

Flest ture: Marie Fynholt Erhardsen 56 ture.

Rovagterne Anette, Else og Mads får hver en flaske Nordborg vin.

Af alle aktive Jubilæer 25-, 40- og 50års jubilarer modtager en opmærksomhed.

25 års jubilarer: Ole Møller Olsen og Walther Riemer  (begge var ikke fremmødt)

40 års jubilar: Tove Madsen.

Fødselsdage 80– og 90års fødselarer modtager en opmærksomhed

90 års fødselar:  Ole Møller Olsen. (den 7/4-2015)  (Ikke fremmødt)

Standeren blev nedtaget af Jonas Rasmussen hvorefter der var Kaffe og kage i klubhuset til alle 35 fremmødte.