Silderoning og frokost

26. oktober 2015 12:28 , af Hans J F Rasmussen

Vejret var lidt dystert da vi mødtes kl. 17,til den sidste tur i år og så var det meget lavvande, men der var da nogen der gerne ville ud på den sidste tur, så vi gik i gang med at rigge bådene til og køre "Nørborre" ned  på slisken, for blot at konstatere, at det ikke gik, stævnen stødte på bunden, så var gode råd dyre, men vi kunne da forsøge ovre ved tyskerene, deres sliske så ud til at være knapt så stejl.

Med lidt besvær fik vi båden kørt derover og lod den glide ned af slisken, men det var ikke kun båden der gled ned, det gjorde Per Zacho også, så han var lige ved at ende som vinterbader!
Båden kom i vandet, men nu var det et problem at få bådvognen op, den havde sat sig fast, så flittige hænder fik løftet den fri og så så det ud til, at vi kunne begynde turen, den næste båd Dyvig kom bedre i vandet, da det kun var en toårers og turen kunne begynde.

Skyerne hang tungt over Dyvig og det var meget lavvande, så vi skulle holde os lidt længere ude end vi plejer og vi fik rigtigt set "muslingebanker og tanger" der var synlige pga. lavvandet også den lille "Ø" midt i Mjelsvig var meget synlig denne aften, der gik sågar tre lystfiskere derude omkring, som vi roede ind imellem det var ret specielt!.
Da vi nåede forbi Røde Næb, begyndte solen at bryde igennem skyerne og den sidste del af turen blev i solskin og godt inde igen og med mange hænder til at få den store båd op lykkedes det hele.

Bagefter ventede der slidespisning i det varme klubhus,24 var tilmeldt og det blev en meget hyggelig og fornøjet aften.
Tak for en god tur og en god sildespisning.

Susanne Laustsen