Nyt om byggeriet - udvendigt helt lukket siden uge 13

4. april 2018 12:00 , af Hans J F Rasmussen

Så er tiden kommet hvor råhuset er helt færdigt og vi selv skal op i det høje gear for at få lavet det indvendige færdigt inden foråret titter for langt frem.

1. Når påsken nu er omme er mangler vi kun at forskalle og isolere de nederste lag. Dampspærren er sat op, men ikke 100% lukket endnu, men det arbejdes der på. Elektrikeren kommer og laver el efter uge 14.
  2. Uge 14 kommer kloakmanden og tilslutter nedløbene til nye nedløbsbrønde.
  3. Når elektrikeren er færdig, skal vægge og lofter lukkes med gips og troldtekt.
  4. Udvendigt skal der bla. lægges fliser om + flere fliser foran bådhallen.
  5. Trappen monteres ca i uge 17, hvor vi gerne skal være færdige så vi kan komme på vandet igen.

• Det indvendige står vi selv for og selve trapperummet står allerede klar som rårum med monterede brandøre, dog uden slutfinish, trappe og den nye yderdør.
  • Det nye udsugningssystem i underetagen er idriftsat, hvorfor alle lodrette ventilationskanaler også er afmonterede og afblændet.

•

Der ligger en opgave oversigt her der løbende opdateres: Frivillighed i Nordborg Roklub

Vi afventer yderligere tilsagn fra fonde og mellemfinanciering (bl.a. indskudsbeviser fra medlemmer, familie og venner) til de tekniske installationer der hører til etape 2.

Det er planen at vore medlemmer skal bidrage med det de er gode til, bl.a. isolere og lave gulv, vægge og loft. Andre kan hjælpe med maling, spartling, rengøring, forplejning og motivere og tilpleje.

mvh. Bestyrelsen.

Byggeriet er foreløbligt bevilliget støtte og tilsagn fra følgende velvillige fonde og givere, som vi er yderst taknemmelige for:

Yderligere er vi meget taknemmelige for hjælp fra gode medlemmer og venner af klubben til byggeriet.