Indstilling til priser og vundne mesterskaber til Fritidsfesten 2019

13. december 2018 12:00 , af Hans J F Rasmussen

Kære foreninger

Den 22. marts 2019 skal vi igen samles til Folkeoplysningsudvalgets årlige Fritidsfest i Humlehøj Hallen.

Vi skal igen hædre og anerkende det store arbejde, der gøres ude i foreningerne, og vi skal hylde de aktive udøvere, der har vundet et mesterskab eller deltaget ved et stort mesterskab.

Derfor har vi brug for jeres hjælp, input og indstilling.

Vi uddeler igen nedenstående 5 priser

Vi uddeler til:

• årets ildsjæl– Den indstillede person skal have udvist særlig interesse og engagement til gavn for børn og/eller voksne i en folkeoplysende forening.
  • årets træner/leder/underviser/instruktør– Den indstillede person skal have udvist særlig interesse og engagement til gavn for børn og/eller voksne i en folkeoplysende forening.
  • årets forening– Der foretages hædring af en folkeoplysende forening (fx idræt, spejder, amatørteater, musik, kunst, aftenskole), som har: Foretaget nævneværdige tiltag, der gør, at foreningen skiller sig positivt ud og/eller igangsat en ny aktivitet i Sønderborg Kommune.
  • årets nye initiativ– Der foretages hædring af et nyt initiativ i en folkeoplysende forening (fx idræt, spejder, amatørteater, musik, kunst, aftenskole), som har: Sat et særligt aftryk på foreningslivet i kommunen og bidraget til, at foreningen skiller sig positivt ud.
  • årets talent– Den indstillede person skal have udvist en særlig personlig evne, fx kunstnerisk, intellektuelt eller sportsligt, og i samspil med en folkeoplysende forening have udviklet sit talent og gjort sig ekstraordinært bemærket.

Folkeoplysningsudvalget udpeger ”årets talent” på baggrund af indstillinger fra foreningernes bestyrelser. Men de fire andre priser uddeles på baggrund af indstillinger fra alle borgere, brugere, medlemmer osv.

Derfor: Send os dit forslag til, hvem der skal modtage priserne – deadline for indstilling er den 1. februar 2019.

Du/I kan indsende en indstilling via dette link https://www.survey-xact.dk/LinkCollector?key=Q1SKFQ8H313P

Vi ser frem til din indstilling – indstil aktive personer eller fællesskaber, som du mener, der skal hædres.