Ungdomsroere på sommerferie

7. august 2016 18:38 , af Hans J F Rasmussen

Nordborgs unge roere holder da ikke sommerferie.

Tobias Skrydstrup Christiansen var på Outriggerskole i Bagsværd Roklub.

Fra søndag den 10. til fredag den 15. juli 2016 var Bagsværd Roklub, med omkring liggende områder, og Bagsværd Sø vært, for stribevis af ungdomsroere og frivillige ledere fra hele landet på Dansk Forening for Rosports årlige Ungdoms Outriggerskole for roere mellem 12 og 18 år.

De mange roere overnattede i telte og brugte roklubben som udgangspunkt for ugens mange aktiviteter på, i,  og omkring vandet. Dette års Ungdoms Outriggerskole bød på instruktion i outriggede både, konkurrencer og flere vandkampe.

Den første vandkamp kom dog fra oven på den første dag om natten da sluserne fra oven blev åbnet på vid gab og ALT blev plask vådt og teltpladsen svømmede i mange cm vand.

Tobias roede ialt 128km i ugens løb, han drager desværre på efterskole det næste års tid, og er kun hjemme med mulighed for at ro i enkelte weekender.

Marie Erhardsen var på Ungdomslandslejr i Nakskov.

I tidsrummet søndag den 24. juli til fredag den 29. juli 2016 holdt Dansk Forening for Rosport ungdomslandslejr i Nakskov. I alt 13 roere og seks ledere deltog i Nakskov, hvor begge byens roklubber, NS Roklub og Nakskov Roklub, var involverede i projektet. Der var deltagelse i landslejren fra både Randers, Dragør, Furesø, Lyngby, Fredensborg, Tissø, Vejle og Nordborg.
Den første dag stod den på rystesammen lege, ellers bød ugeprogrammet på heldags roture på Nakskov Fjord, grill, roning i Edonbåde, forskellige aktiviteter på land, lejrliv, sjov og en masse hygge.

Picture

Marie roede ialt 83 km i ugens løb. Efter ferien skal Marie i 9 klasse på Oksbøl friskole, og er meget ofte at finde i roklubben for at jagte Poke.... nej da KILOMETER til en sølvåre der kan findes hvis man er flittig nok på vandet.

Der er plads til flere i vores både.

Skulle i have lyst til at se hvem vi og vores materiel er, er i velkomne til at kigge forbi tirsdage og torsdage kl. 17:50.