Standerhejsning 2015

11. april 2015 18:47

Rosæsonen 2015 blev indledt lørdag d. 11. april med standerhejsning. Det var en rigtig fin forårsdag.

ford

Dagen startede med fælles formiddagskaffe og fordeling af arbejdsopgaver.

bro

Pontonen er sat i vandet og skal spændes fast på inderbroen, men yderbroen ligger stadig på land.

broen

Der arbejds med pontonen.

havea

Havearbejde var en af dagens andre opgaver.

scull

I bådehallen skal bådene på plads efter at vinterværkstedet er taget ned.

vinter

Vinterværkstedet pakkes sammen, så der kan blive plads til bådene.

ude

Så er broen på plads og klar til rosæson 2015.

slut

Efter de traditionelle solæg, er det tid til at tage hjem og klæde om til standerhejsning.

form

Formand Bjørn Østergaard holder tale.

dame

Pokal for flest roede km i ergometer, dame, gik til Gitte E. Kristensen for 700 km.

herre

Pokal for flest roede km i ergometer, herre, gik til Lars Kristensen for 1026 km.

Pokal for flest roede km i ergometer, ungdomsroer, gik til Tobias Skrydstrup Christiansen for 161.5 km. Tobias var desværre forhindret i at være tilstede og vil modtage pokalen senere.

stander

Standeren blev hejst....

kaffe

og der blev sluttes af med kaffe og kage i klubhuset.

Under kaffen kunne formand Bjørn Østergaard fortælle, at bestyrelsen har besluttet at Walter Riemer er udnævnt til æresmedlem af Nordborg Roklub. Walter Riemer var desværre forhindret i at deltage i standerhejsningen.

Bjørn og Hans besøgte ham senere privat og han blev overordentlig glad for udnævnelsen. /tilføjet af Hans 19:58.