Generalforsamlingen den 22. februar

23. februar 2016 12:14 , af Hans J F Rasmussen

Frode Mølgaard blev valgt til dirigent.

Fremmødte: 16 medlemmer og 8 fuldmagter

Formandens beretning 2015: Årsskrift beskriver på fremragende vis, hvilke aktiviteter der har været i årets løb, og arrangementer bæres af det fællesskab der er her i klubben. Penge fra fonde, som bl.a. er gået til nyt materiel og sat til side til byggeriet. Rengøringsplan har fungeret fint, arbejdsdage med god tilslutning, ekstra arbejdsdage kom til.

2016: vi har en stor opgave foran os. Ombygning af klubhuset.

Beretningen blev godkendt af forsamlingen.

Forelæggelse af regnskab til godkendelse: Hans gennemgik regnskabet

Regnskabet blev godkendt af generalforsamlingen.

Indkommende forslag: Bestyrelsen indstiller at Nordborg Roklubs generalforsamling giver bestyrelsen myndighed til, at igangsætte byggeriet i indeværende år, når vi har kr.1,2 millioner af byggesummen inklusiv belåning på kr.500.000,- (etablering af 1.etape – det isolerede råhus med vinduer og altan)

24 stemte for indstillingen.

Fastlæggelse af kontingent for den kommende sæson, - en stigning på 0,5% blev godkendt.

Valg af formand (ønsker genvalg) Bjørn Østergaard blev genvalgt for 2 år.

Kassereren Hans J F Rasmussen var ikke på valg i år.

Valg af ro-chef: vakant i et år.

Valg af sekretær (ønsker genvalg) Anne Holst Crawack blev genvalgt.

Øvrige menige bestyrelsesmedlemmer: Allan Juhl – ungdomsleder – blev genvalgt og Jesper Erhardsen – nyt menigt bestyrelsesmedlem.

Valg af to suppleanter: 1.suppleant: Eva Lund og 2.suppleant: Poul Erik Petersen.

Valg af to revisorer: Peter Gravesen og Frode Mølgaard

Eventuelt:

• Hans Rasmussen oplyste om vores klimahandlingsplan for 2016-2020. Kan ses på klubbens hjemmeside
  • Allan orienterer om et nyt tiltag vi vil sætte i værk ved rekrutring af nye medlemmer. Allan laver et uddybende opslag på klubbens hjemmeside.
  • Poul Erik foreslår, at der er nye der kommer på materialekursus.

Klubben var vært ved kaffe, te og kage

I forlængelse af generalforsamlingen holdt vi et medlemsmøde, hvor bl.a. følgende vil blive drøftet:

• Aflæggelse af svømmeprøve: ons.d.9/3 kl18:30 til 19:30 Jesper Erhardsen og Allan Juhl tæller baner.
  • Søn.d.13/3 kl.10.00 til 11.00 Anne Crawack og Bjørn Østergaard tæller baner. Søn.d.20/3 kl.10.00 til 11.00 Hans og Marianne Rasmussen tæller baner.
  • Ro- og instruktørvagter tirsdage og torsdage kl.18.00 Torsdag aften rovagter: Mads Madsen?
  • Tirsdag instruktør: Tove Madsen rovagter: Else Jensen og Anette Jessen.

• Månedens aktivitetsansvarlig.
  • Orientering om nyt tiltag, hvor klubbens medlemmer på skift står for en aktivitet.
  • Nedsættelse af udvalg: klubbens 60 års fødselsdag

Lørdag d. 2.april: Else Jensen, Anette Jessen, Bente Pfeffer og Marianne Rasmussen. Mandag d. 25.april (rettet) er den officielle fødselsdag. Der flages.

• Budgetønsker som vil blive indfriet i indeværende år:Sculler vognNy projekterVarme genanvendningsanlægVærktøjsvogn og lagerreol
  • A skilt
  • Ny tablet
  • Edon begynder scullere
  • Inriggervogn
  • Ny pc

Allan orienterer om et klubudviklingsprojekt/plan, hvor der bliver lagt op til at medlemmerne kan melde sig til en arbejdsgruppe, hvor Allan Juhl vil være bindeleddet til bestyrelsen. Yderligere beskrivelse vil blive lagt ud på klubbens hjemmesiden.